Archive for 14 mai 2011

Biblia Fidela

mai 14, 2011

Echipa Invata Despre Dumnezeu iti pune la dispozitie o Biblie din traducerea Fidela la pretul de 40 de lei ( din nefericire avem doar un singur exemplar )

Prezentare:
Numele acestei traduceri este FIDELA, pentru faptul că am dorit să dăm o traducere curată a cuvintelor păstrate şi inspirate ale lui Dumnezeu

În anul 2001 Dumnezeu a început să pună împreună o echipă de creştini cu aceeaşi credinţă
şi astfel proiectul Fidela a luat fiinţă. Am încercat să găsim cât mai mult traduceri româneşti în circulaţie
şi să le folosim comparând termeni și expresii pentru alegerea celor mai justificate sensuri. Au fost folosite de asemenea şi texte în alte limbi în paralel cu textele româneşti când anumite pasaje au avut nevoie de mai multe clarificări. În total au fost folosite 9 texte de limbă română și 10 în limbi străine. Datorită faptului că există aşa de multe traduceri astăzi care provin din surse diverse, am avut nevoie de
o traducere modernă bazată numai pe textul ebraic Masoretic şi textul grecesc Textus Receptus pentru a verifica acurateţea traducerii noastre. De aceea am folosit Biblia în limba engleză, King James ca ghidul nostru.
Au fost cazuri când am combinat mai multe cuvinte din greacă într-un singur cuvânt în româneşte. Sau poate a fost necesar să explicăm un cuvânt grecesc prin mai multe cuvinte în româneşte. Nu am adăugat sau scos din text făcând aceasta, ci doar am tradus diferenţele dintre gramaticile greacă/ebraică şi cea românească.
Un exemplu în care am folosit mai multe cuvinte în româneşte pentru unul singur în greacă îl constituie traducerea cuvântului grecesc „dikaioo”. Înţelesul teologic al acestui cuvânt este, a fi declarat drept, astfel că am folosit mai multe cuvinte pentru traducerea unuia singur.

Pentru a cupara Biblia va rugam luati legatura cu noi la sectiunea Contact 🙂