Cele 10 porunci

cele-10-porunci 

  Cele 10 porunci

1 Sa nu ai alti Dumnezei in afara de Mine. (Nimeni nu poate sluji la doi stapani. Caci sau va ura pe unul si va iubi pe celalalt; sau va tine la unul, si va nesocoti pe celalalt. Nu puteti sluji lui Dumnezeu si lui Mamona)

2.Sa nu-ti faci chip cioplit, (nici vreo infatisare a lucrurilor care sunt sus in ceruri, sau jos pe pamant, sau in apele mai de jos de cat pamantul.Sa nu te inchini inaintea lor, si sa nu le slujesti.Caci Eu, Domnul, Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea parintilor in copii pana la al treilea si la al patrulea neam al celor ce Ma urasc, si Ma indur pana la al miilea neam de cei ce Ma iubesc si pazesc poruncile Mele.)
3Sa nu iei in desert Numele Domnului, Dumnezeului tau; (caci Domnul nu va lasa nepedepsit pe cel ce va lua in desert Numele Lui.)

4.Adu-ti aminte de ziua de odihna,( ca s-o sfintesti.Sa lucrezi sase zile, si sa-ti faci lucrul tau.Dar ziua a saptea este ziua de odihna inchinata Domnului, Dumnezeului tau: sa nu faci nici o lucrare in ea, nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici robul tau, nici roaba ta, nici vita ta, nici strainul care este in casa ta.Caci in sase zile a facut Domnul cerurile, pamantul si marea, si tot ce este in ele, iar in ziua a saptea S-a odihnit:de aceea a binecuvantat Domnul ziua de odihna si a sfintit -o)

5Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta, ( pentru ca sa ti se lungeasca zilele in tara, pe care ti -o da Domnul, Dumnezeul tau.Copii, ascultati in Domnul de parintii vostri, caci este drept.”Sa cinstesti pe tatal tau si pe mama ta” – este cea dintai porunca insotita de o fagaduinta – „ca sa fii fericit, si sa traiesti )

6.Sa nu ucizi. (Oricine uraste pe fratele sau, este un ucigas; si stiti ca nici un ucigas n-are viata vesnica ramanand in el.)

7.Sa nu prea curvesti. (Dar Eu va spun ca ori si cine se uita la o femeie, ca s-o pofteasca, a si preacurvit cu ea in inima lui.)

8.Sa nu furi. (Cine fura, sa nu mai fure; ci mai de graba sa lucreze cu mainile lui la ceva bun, ca sa aiba ce sa dea celui lipsit.)

9.Sa nu marturisesti stramb impotriva aproapelui tau. („Iata ce trebuie sa faceti: Fiecare sa spuna aproapelui sau adevarul; judecati in portile voastre dupa adevar si in vederea pacii; niciunul sa nu gandeasca in inima lui rau impotriva aproapelui sau, si nici sa nu iubiti juramantul stramb!Caci toate lucrurile acestea Eu le urasc,” zice Domnul)

10.Sa nu poftesti casa aproapelui tau; (sa nu poftesti nevasta aproapelui tau, nici robul lui, nici roaba lui, nici boul lui, nici magarul lui, nici vreun alt lucru, care este al aproapelui tau.Si lumea si pofta ei trece; dar cine face voia lui Dumnezeu, ramane in veac.)
Sa nu adaugati nimic la cele ce va poruncesc eu, si sa nu scadeti nimic din ele; ci sa paziti poruncile Domnului, Dumnezeului vostru, asa cum vi le dau eu:

De multe ori i-ati cerut ceva lui Dumnezeu sa va ajute, la greu la bine indiferent si poate nu vi sa indeplinit de ce oare? crede-ti ca meritati ca Dumnezeu sa va ajute la tot cei cereti? dar voi nu v-ati pus intrebarea oare eu am facut ceva bun pt Dumnezeu, ca el sa ma ajute cand am nevoie?multi dintre noi nu evident, Dumnezeu atat va cerut voua sa ascultati cele 10 porunci sa faceti ce scrie acolo si sa-l chemati in inimile voastre atat a cerut el de la voi. Iar voi le-ati facut? multi dintre noi nu, si uite asa lumea spune ca Dumnezeu nu este drept cu noi. Daca tu nu faci ce ti-a cerut Dumnezeu, nici Dumnezeu face cei ceri, doar daca ai ascultat poruncile si lai chemat in inima ta.Sa nu il strigi doar cand ai nevoie, sa fi mereu cu el, si sa fi crestin cu adevarat !.Asa ca fiti cu Dumnezeu pentru a avea o viata vesnica si frumoasa.

2 răspunsuri to “Cele 10 porunci”

  1. oana Says:

    Dumnezeu mereu ne ajuta dak aven incredere in el.Eu am avut ,knd credeam k viata nu mai are niki un rost ,am rezlizat k Dumnezeu nu ne lasa la greu…..m-a ajutat.Multi zik,k au trecut prin greutati,dar sa nu ai unul din parintii langa tn este sh mai greu,knd credeam k am pierdut persoana pe care o iubesk,Dumnezeu mi-a aduso inapoi,am incredere k nikiodata la greu….akum sunt cea mai ferikita fata langa viata mea ,niki makr distanta care ne desparte nu este o piedik intre noi,aceata este o inkerkre dl Dumnezeu,el ne inkearka sa vada dak ne iubim ku adevarat…………crede-ti in Dumnezeu…….

  2. cris4ever Says:

    dumnezeu ne ajuta mereu dak avem incredere in el .. fara increderea lui nu ne va ajuta niciodata, eu de la un timp incoace am ajuns sa-l iubesc si, sa cred in el chiar dak mi-o luat tot ce aveam mai de pret de langa mn, dar poate ca lo luat cu un scop si acela dea-l feri de ce-i rai si pt ai fi lu-i bn .. asa ca credeti in el pt k fara el viatza nu ar mai avea niciun sens ……..

Lasă un răspuns

